Köp- och leveransvillkor

För att handla på Bareko Sport Göteborgs webshop måste du ha fyllt 18 år.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning på 60:- då det spickas med Posten som Mypack, i det fall Du väljer att hämta beställningen i butiken på Odinsplatsen 3, Göteborg utgår givetvis ingen frakt. Fraktfritt vid beställning över 1000 kr.

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 2-10 arbetsdagar från beställningsdagen, beroende på lagerstatus och val av leveranssätt. För beställningsvaror kan leveranstiden vara längre. De flesta produkter finns på lager.

Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet om du tycker det dröjer för länge.

Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du kontrollerar uppgifterna på din order för att se att det stämmer och sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst. 

Frakt/Leveranssätt
För beställningar med en vikt under 20 kg skickar vi med Posten som paket. Försändelsen anländer till ditt närmsta postombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur till oss.

För större försändelser använder vi DB Schenker eller DHL.

En kostnad för frakt tillkommer med högst 60 kr per order beroende på paketets vikt. Handlar du för över 1000 kr vid ett tillfälle får du fri frakt på ordern.

Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten/DB Schenker/DHL, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med retur till oss, för närvarande 150 kr för beställning under 1000 kr och 295 kr för beställning över 1000 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom förfallotiden.

Betalningsalternativ

Vi har följande betalningsalternativ:

Förskottsbetalning:
När vi har mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse till dig via e-mail och du kan då betala in till vårt bankgirokonto t.ex. via din internetbank. Inga extra avgifter tillkommer när du väljer Förskottsbetalning (förutom ev. fraktkostnad). Vi levererar dina varor när vi mottagit din betalning. Fraktfritt för köp över 1000 kr.

Bankgironummer: 5047-6902


Kreditkort/kortbetalning:
Du betalar direkt via hemsidan, vi accepterar för närvarande betalning med VISA och Mastercard. Inga extra avgifter tillkommer. Om du väljer kortbetalning länkas du över till en separat betalningssida vis DIBS efter det att du har bekräftat din order i kassan. Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Fraktfritt för köp över 1000 kr.


Returer - Ångerrätt och reklamation
Som kund har du rätt enligt distanshandelslagen att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan/varorna.

Meddelande om retur ska skickas till kundtjänst via kontaktformuläret på websidan senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar varan.
Vid retur var noga med att förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

Returnera varan tillsammans med fakturan om du fått en sådan.

Vid retur som beror på att du ångrat dig eller om varan ej passar måste du själv betala returkostnaden. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att produkten returneras hel.

OBSERVERA- inga returer accepteras på kläder och väskor som kunden beställt med tryck på.

Reklamation
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst direkt, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Om du ser redan vid leveransen att paketet är skadat kontakta oss genast, via e-post gbg@bareko.se, eller via kontaktformuläret på hemsidan.

Skicka varan i det skick den mottogs, tillsammans med retursedeln, så får du en felfri, rätt vara eller så kan du häva köpet helt. Återbetalning av ditt köp och fraktkostnad för returen, sker i första hand till ditt bankkonto och inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur.

Fraktkostnad för retur p.g.a. reklamation betalar vi.

Sekretess, Säkerhet och Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och e-post. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer för att underlätta Klarna ABs hantering. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig genom att skriftlig begäran till oss. Om den information som vi har registrerat om dig är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. DesignOasen hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL).

Betalningstransaktioner (kort- och direktbetalning) hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera en snabb och säker betalning. DIBS uppfyller kraven för PCI-DSS. Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) för säker överföring av all data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen.

Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Bravo Sport och Profil AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.